כיצד רושמים חברה חדשה?
אתם עומדים בפני החלטה עסקית חשובה: האם להפוך לחברה רשומה או להירשם רק כעוסק מורשה? מדובר בסוגיה משמעותית עבור העסק שלכם, אשר יש לה השלכות על כל נושא המיסוי על פי חוק. החלטה מסוג זה תילקח ברוב המקרים בעצה אחת עם משרד רואה חשבון מקצועי, אשר ילווה אתכם בהמשך התהליך במידה ויוחלט על רישום העסק כחברה.
לפני שמתחילים בהליך רישום חברה חדשה כדאי להכיר מספר הגדרות והגבלות של משרד המשפטים הנוגעות לענייני חברות בישראל. ראשית, הגדרה של חברה מתחילה בשאלה מהי חברה. על פי משרד המשפטים תכלית החברה היא לפעול להשגת רווח על פי שיקולים עסקיים, כאשר בחברה למטרות ציבוריות חל איסור על חלוקת רווחים לבעלי המניות. הגדרות בסיסיות מן הסוג הזה יכולות לעזור בעת רישום חברה חדשה ובהתמצאות בין הפרטים הבירוקרטיים המגדירים את החברות בשוק העסקי.
למי מותר לרשום חברה?
במידה והחברה אינה נוגדת את החוק או בלתי מוסרית ואינה נוגדת את תקנות הציבור רשאי כל אזרח ותושב ישראל להקים חברה חדשה. מבחינת רישום חברה חדשה, הצעד הראשון הוא מילוי טופס בקשה, בו יש לרשום את שם החברה בעברית וניתן להוסיף גם שם באנגלית או ערבית, ואליו לצרף את תקנון החברה, הצהרת בעלי מניות, הצהרה של הדירקטורים ותשלום אגרת רישום של 2,244 שקלים. את הרישום יש לבצע בלשכת רשם החברות, כאשר בתום הרישום מקבלת החברה החדשה מספר רישום המצוין גם בתעודת ההתאגדות.
ערבו עורך דין
כל מקרה של רישום חברה חדשה מערב נוכחות של עורך דין. לכן, בעת רישום חברה חדשה מומלץ לפנות אל עורך דין מיומן ומקצועי אשר מכיר היטב את התחום של רישום החברות ולקצר את התהליכים. רישום יעיל של החברה יכול לחסוך זמן וכסף ולבוא לידי ביטוי כבר בשורת הרווח הראשונה של החברה החדשה.
למען האזרחים
הליך הרישום במדינה דמוקרטית מאפשר למשרד המשפטים לעקוב אחר התנהלות החברות. בסופו של דבר, רישום החברה הוא חלק חיוני בהתמצאות בשוק העסקים ולכן כדאי לבצע אותו בצורה נכונה על מנת ליהנות מפירותיו.