הרמת כוסית: סיבה למסיבה
חברות ועסקים רבים נוהגים להתכנס מספר פעמים בשנה לצורך הרמת כוסית. הדבר נעשה על פי רוב בסמוך לחגים מרכזיים או באירועים חברתיים אשר קשורים לחברה ולציוני דרך שונים בה לצורך העניין.
הזדמנות למפגש חברתי – עסקי
המונח הרמת כוסית מתקשר ברוב המקרים לאירוע חברתי אשר מתקיים במקום עסקי. ראש השנה או חג הפסח הם שני מועדים בהם נהוג לכנס את כל עובדי החברה בחדר הישיבות, שם מנכ"ל החברה נושא כמה מילים על החברה, מצבה ועם המון איחולים לגבי הממשמש ובא. על פי רוב כרוכים אירועי הרמת כוסית גם בכיבוד קל ומתן מתנות לעובדים. מעבר לתחושה הטובה יש לדבר חשיבות רבה מבחינת יחסי עובד מעביד ללא כל צל של ספק.
מגדילים את התפוקה
הרמת כוסית היא אתנחתא קלה מן העבודה. היא לא אורכת זמן רב, אולם היא משפיעה מאד על רגשותיהם של העובדים באופן החיובי ביותר שיש. הם שומעים מילים חמות ממנכ"ל החברה אשר נמצא עימם בחדר, התקרובת טעימה ומושקעת ומראה לעובדים כי חושבים עליהם והמתנה לחג משמחת אותם ומגבירה בהם את המוטיבציה ללא כל עוררין. אחרי הרמת כוסית שכזו, יחזור העובד למשרדו או לעמדתו מרוצה מאד, עם מוטיבציה גדולה יותר ועם הערכה מחודשת למקום העבודה שלו. כך, שמעבר למסורת, יש כאן אלמנט ממריץ של הנהלת החברה מול עובדיה באופן טבעי.
הרמת כוסית לעסקים
חשוב לציין, כי לא רק בחגים מתקיימת הרמת כוסית בחברה. פעמים רבות כאשר מוצר חדש עולה לאוויר, כשעובד מקבל קידום מסוים או כאשר הרבעון הסתיים ברווחים מרשימים ומשמעותיים ביותר, זו סיבה טובה להרים כוסית עם העובדים, לספר להם על המצב הטוב של בית העסק, ולגבש את כולם בתחושה של שייכות ושותפות של כולם למאמץ בפיתוח, יצור או המכירות הגבוהות של המוצרים השונים בהם מדובר.
בדרך כלל דואגת מחלקת משאבי אנוש לנושא מסוים, כמו הרמת כוסית יין עם גבינות ולחמים, עם קינוחים בלבד או כל דבר אחר אשר בעצם תורם להעלאת המורל ולגיבוש בחברה.